SOKMOTOR 2025.04.04 - 3 p. olvasás
Honda CB1000F Concept - A múlt találkozik a jövővel
A Honda újra nagyot villantott: a 2025-ös Oszakai Motorkiállításon bemutatta a CB1000F Concept modellt, ami egy klasszikus hangulatú, de modern technikával felszerelt naked bike. Első ránézésre is világos: ez nem egy újabb Hornet, hanem valami teljesen más - egy tisztelgés a régi CB-k előtt, modern köntösben.
Aki követte az eseményeket, tudja, hogy a CB1000 Hornet csak nemrég került piacra, éles, sportos vonalaival és futurisztikus stílusával leváltva a CB1000R-t. A CB1000F Concept viszont épp az ellenkező irányt képviseli: letisztult, klasszikus forma, lapos vonalak, vízszintes sziluett - mintha visszaugrottunk volna pár évtizedet, de a motor szíve a legmodernebb technikát rejti.
A blokk ismerős lehet: a Honda megtartotta a CBR-alapú 1000 köbcentis soros négyest, amit a Hornet is használ. Itt nem számítunk nagy technikai különbségekre, viszont a futómű és az ergonómia már más történet. A magasabb felfüggesztés, a kényelmesebb, egyenesebb üléspozíció, és a magasabban, közelebb elhelyezett kormány mind arra utalnak, hogy ez a motor inkább hosszabb, laza túrákra csábít, mintsem agresszív városi csapatásra.
A lábtartók kicsit előrébb kerültek, az ülés pedig alacsonyabbnak tűnik a laposabb segédváz miatt - bár a magasabb rugózás miatt a valós ülésmagasság nem változott drasztikusan. Az utasülés szinte egy szintben van a vezetőével, az utas lábtartók pedig lejjebb és hátrébb kerültek, így kényelmesebb lehet két személlyel is.
A kipufogó alacsonyabbra került, hogy ne zavarjon a hátsó lábtartók körül, és a króm dob is jóval kisebb - de ne feledjük, ez csak egy koncepció, így nem kell megfelelnie a zaj- és környezetvédelmi szabályozásoknak. A gyártásba kerülő verzió valószínűleg más rendszert kap.
A kerekek, lengőkar és fékek a Hornetből ismerősek lehetnek, és a Bridgestone Battlax S22 gumik (elöl 120/70 ZR17, hátul 180/55 ZR17) is megegyeznek. Összességében tehát egy modern technikára épülő, klasszikus stílusú naked bike-ról beszélünk.
A Honda nem állt meg egy változatnál: bemutattak két külön dizájnt is. Az egyik egy versenyinspirált Moriwaki-kiadás, kék fényezéssel, a másik pedig a GUCCIMAZE néven ismert Yuta Kawaguchi és a Beams Cluctuart művészcsoport által megálmodott fekete-zöld változat - igazi vizuális különlegesség.
A CB1000F Concept tovább járja a japán motorkiállításokat - Tokió most hétvégén, Nagoya a jövő héten -, aztán minden jel arra utal, hogy a Honda elkezdi a modell sorozatgyártásának előkészítését. És ha minden jól megy, hamarosan tényleg gurulhatunk vele az utakon.
Aki követte az eseményeket, tudja, hogy a CB1000 Hornet csak nemrég került piacra, éles, sportos vonalaival és futurisztikus stílusával leváltva a CB1000R-t. A CB1000F Concept viszont épp az ellenkező irányt képviseli: letisztult, klasszikus forma, lapos vonalak, vízszintes sziluett - mintha visszaugrottunk volna pár évtizedet, de a motor szíve a legmodernebb technikát rejti.
A blokk ismerős lehet: a Honda megtartotta a CBR-alapú 1000 köbcentis soros négyest, amit a Hornet is használ. Itt nem számítunk nagy technikai különbségekre, viszont a futómű és az ergonómia már más történet. A magasabb felfüggesztés, a kényelmesebb, egyenesebb üléspozíció, és a magasabban, közelebb elhelyezett kormány mind arra utalnak, hogy ez a motor inkább hosszabb, laza túrákra csábít, mintsem agresszív városi csapatásra.
A lábtartók kicsit előrébb kerültek, az ülés pedig alacsonyabbnak tűnik a laposabb segédváz miatt - bár a magasabb rugózás miatt a valós ülésmagasság nem változott drasztikusan. Az utasülés szinte egy szintben van a vezetőével, az utas lábtartók pedig lejjebb és hátrébb kerültek, így kényelmesebb lehet két személlyel is.
A kipufogó alacsonyabbra került, hogy ne zavarjon a hátsó lábtartók körül, és a króm dob is jóval kisebb - de ne feledjük, ez csak egy koncepció, így nem kell megfelelnie a zaj- és környezetvédelmi szabályozásoknak. A gyártásba kerülő verzió valószínűleg más rendszert kap.
A kerekek, lengőkar és fékek a Hornetből ismerősek lehetnek, és a Bridgestone Battlax S22 gumik (elöl 120/70 ZR17, hátul 180/55 ZR17) is megegyeznek. Összességében tehát egy modern technikára épülő, klasszikus stílusú naked bike-ról beszélünk.
A Honda nem állt meg egy változatnál: bemutattak két külön dizájnt is. Az egyik egy versenyinspirált Moriwaki-kiadás, kék fényezéssel, a másik pedig a GUCCIMAZE néven ismert Yuta Kawaguchi és a Beams Cluctuart művészcsoport által megálmodott fekete-zöld változat - igazi vizuális különlegesség.
A CB1000F Concept tovább járja a japán motorkiállításokat - Tokió most hétvégén, Nagoya a jövő héten -, aztán minden jel arra utal, hogy a Honda elkezdi a modell sorozatgyártásának előkészítését. És ha minden jól megy, hamarosan tényleg gurulhatunk vele az utakon.
Reklám