sokmotor 2023.11.15 - 3 p. olvasás
SEAT MÓ 125 - A spanyol robogó
Tudtátok, hogy a spanyol (német) SEAT már motorkerékpárt is gyárt? Egész pontosan: elektromos robogókat...
A német VW csoport sportosabbnak pozicionált márkája, a SEAT néhány éve elkezdett elektromos robogókat is gyártani. Persze az nem újdonság, hogy egy autós-konszern egyszerre gyárt négykerekűt és kétkerekűt is. A BMW, a Honda, a Suzuki, és még néhányan ugyanígy tesznek. A SEAT részéről ez viszont ma még újdonság.
(Ha minden igaz 2030-tól SEAT néven már csak robogók fognak piacra kerülni - az autókat onnantól már csak CUPRA márkanéven fogják forgalmazni.)
Az elektromos robogót ma a mobilitási kínálat bővítésének tekintjük - a városokban gyakran már nem lehet autóval közlekedni, viszont egy könnyű, fürge robogóval bármikor, bárhova el lehet jutni. És itt jön be a SEAT a MÓ 125-tel.
A robogó villanymotorja a hátsó kerékbe van beépítve, és teljesítménye 7 kW, illetve csúcsteljesítménye 9 kW. A kis robogó forgalmi szempontból tehát egy 125 köbcentis motorral szerelt motornak felel meg.
Ez a kis villanymotor éppen elég erős ahhoz, gyorsan felgyorsul a 155 kilós robogó. A kétkerekű még dinamikusabb lesznek, ha a Sport módot választjuk - de a City mód is bőven megfelelő a mindennapi céloknak. A választható hrmadik mód, az Eco, amely már csökkenti az élményt, de persze nagyobb hatótávot biztosít - ez maximum 137 kilométert jelent.
Városi üzemmódban, teljesen feltöltve a fedélzeti-számítógép 100 kilométert hatótávolságot jósol. És ez azért a magyar városokban több, mint elég.
Ha egy motor egyszer felgyorsult, azzal meg is kell tudni állni: a Seat nem csak gyorsulni tud, a fékek is erősek, és gyorsan megállítják a robogót. A MÓ 125 végsebessége 95 km/h - így a vezetője nem jelenthet forgalmi akadályt a városi utakon, ahol úgyis a 70-es tábla a legmerészebb, amit kitesznek az út szélére.
Az ülés alatt két bukósisak számára elegendő tárolóhely tárolható. A moci konnektorról is tölthető, de akár az aksija is könnyedén kiszedhető, és hazavihető tölteni. (Visszatenni kicsit macerásabb, de megszokható.)
A kis SEAT-ot szórakoztató vezetni, különösen azért, mert könnyen használható. A külsejének megítélése nyilván szubjektív: szép vagy ronda - mindenki megítélheti. De talán nem egy szokványos darab...
A német VW csoport sportosabbnak pozicionált márkája, a SEAT néhány éve elkezdett elektromos robogókat is gyártani. Persze az nem újdonság, hogy egy autós-konszern egyszerre gyárt négykerekűt és kétkerekűt is. A BMW, a Honda, a Suzuki, és még néhányan ugyanígy tesznek. A SEAT részéről ez viszont ma még újdonság.
(Ha minden igaz 2030-tól SEAT néven már csak robogók fognak piacra kerülni - az autókat onnantól már csak CUPRA márkanéven fogják forgalmazni.)
Az elektromos robogót ma a mobilitási kínálat bővítésének tekintjük - a városokban gyakran már nem lehet autóval közlekedni, viszont egy könnyű, fürge robogóval bármikor, bárhova el lehet jutni. És itt jön be a SEAT a MÓ 125-tel.
A robogó villanymotorja a hátsó kerékbe van beépítve, és teljesítménye 7 kW, illetve csúcsteljesítménye 9 kW. A kis robogó forgalmi szempontból tehát egy 125 köbcentis motorral szerelt motornak felel meg.
Ez a kis villanymotor éppen elég erős ahhoz, gyorsan felgyorsul a 155 kilós robogó. A kétkerekű még dinamikusabb lesznek, ha a Sport módot választjuk - de a City mód is bőven megfelelő a mindennapi céloknak. A választható hrmadik mód, az Eco, amely már csökkenti az élményt, de persze nagyobb hatótávot biztosít - ez maximum 137 kilométert jelent.
Városi üzemmódban, teljesen feltöltve a fedélzeti-számítógép 100 kilométert hatótávolságot jósol. És ez azért a magyar városokban több, mint elég.
Ha egy motor egyszer felgyorsult, azzal meg is kell tudni állni: a Seat nem csak gyorsulni tud, a fékek is erősek, és gyorsan megállítják a robogót. A MÓ 125 végsebessége 95 km/h - így a vezetője nem jelenthet forgalmi akadályt a városi utakon, ahol úgyis a 70-es tábla a legmerészebb, amit kitesznek az út szélére.
Az ülés alatt két bukósisak számára elegendő tárolóhely tárolható. A moci konnektorról is tölthető, de akár az aksija is könnyedén kiszedhető, és hazavihető tölteni. (Visszatenni kicsit macerásabb, de megszokható.)
A kis SEAT-ot szórakoztató vezetni, különösen azért, mert könnyen használható. A külsejének megítélése nyilván szubjektív: szép vagy ronda - mindenki megítélheti. De talán nem egy szokványos darab...
REKLÁM